Buiksloterweg 99, 1031 CJ, Amsterdam020 – 233 9042 Ma - Vrij: 07:00 - 17:00 /

Actueel

online vragenlijsten voor huisartsen

Online vragenlijsten voor huisartsen

Als huisarts maak je veel gebruik van vragenlijsten. In sommige gevallen kan de patiënt de vragenlijst zelf invullen, zodat je daarna samen de resultaten kan doornemen. Online vragenlijsten voor huisartsen zijn dan handig, zeker als je de resultaten direct in je HIS hebt staan. Health Communicator biedt deze mogelijkheden. Health Communicator is een online vragenlijstensysteem, […]

onderzoek onder een meertalige populatie

Systeem voor onderzoek onder een meertalige populatie

Je wilt onderzoek doen onder een meertalige populatie. Daarvoor heb je een systeem nodig waarin je vragenlijsten in meerdere talen kan zetten. Wij bieden deze oplossing! Het doen van onderzoek onder een meertalige populatie is niet altijd even makkelijk. Je wilt dat de ondervraagden de vragen goed begrijpen. Vaak wordt daarom gebruik gemaakt van tolken. […]

kankerpatiënten met een migratieachtergrond

Online tool voor kankerpatiënten met een migratieachtergrond

Hoe kan je anderstalige patiënten goed helpen? En hoe zorg je ervoor dat patiënten met een migratieachtergrond zich in hun eigen taal kunnen voorbereiden op het gesprek met de arts? Daarvoor ontwikkelde de Universiteit van Amsterdam, samen met Pharos, de Gesprekspartner. Een online tool voor kankerpatiënten met een migratieachtergrond. De online tool voor kankerpatiënten met […]

vragenlijsten voor anderstaligen

Vragenlijsten voor anderstaligen

Heb je vragenlijsten voor anderstaligen nodig of zoek je een tool om vragenlijsten in te zetten? Wij delen onze mogelijkheden op dit gebied! Nedtalk is sinds 2011 gespecialiseerd in het maken en toepassen van vragenlijsten voor anderstaligen. Wij delen wat er mogelijk is met de vragenlijsten. Vragenlijsten voor anderstaligen in de zorg Het online vragenlijsten […]

afspraakreminder

De afspraakreminder succesvol inzetten als zorgverlener

De hoeveelheid no-show verminderen met een afspraakreminder, hoe doe je dat? Wij delen tips! “Jaarlijks komen in het ziekenhuis circa 7.500 patiënten hun afspraak niet na. Naast de jaarlijkse kosten zorgt dit ook langere wachttijden en inefficiënte tijdsbesteding van zorgverleners, aldus Zorgvisie.” Er zijn een aantal redenen te bedenken waarom mensen niet komen opdagen bij […]

betere communicatie met anderstaligen in de zorg

Betere communicatie met anderstaligen in de zorg

Betere communicatie met anderstaligen in de zorg, is dat niet wat iedere hulpverlener wil? Wij delen daarvoor een aantal tips! Een patiënt komt de spreekkamer binnen, gevolgd door zijn tolk. Althans, de huisarts ging er vanuit dat het om een tolk ging aangezien de man wat Nederlands sprak. De patiënt had last van pijn op […]

alternatief voor de tolkentelefoon

Het alternatief voor de tolkentelefoon

De tolkentelefoon is een manier waarop je een anderstalige patiënt beter kan begrijpen. Maar de tolkentelefoon heeft ook nadelen, zo duurt het soms even voordat je een tolk aan de lijn hebt. Zeker als je maar een korte vraag hebt is dat zonde. Is er een alternatief voor de tolkentelefoon? Wij geven tips! Het blijkt […]

reduceer de werkdruk

Reduceer de werkdruk met de praktijkwebsite

Reduceer de werkdruk met je praktijkwebsite, kan dat? Wij leggen uit hoe je dat doet! De werkdruk in de huisartsenpraktijk loopt vaak hoog op blijkt uit onderzoek van de Landelijke Huisartsen Vereniging. Maar liefst tweederde van de huisartsen vindt de werkdruk te hoog. 65 procent van de artsen krijgt de noodzakelijke werkzaamheden niet af in […]

no-show verminderen huisarts

No-show verminderen als zorgverlener

No-show verminderen als zorgverlener: hoe doe je dat? Wij geven een aantal tips. Studenten van de Universiteit Twente deden onderzoek naar het verband tussen patiënt- en zorgkarakteristieken en redenen tot no-show. Uit het onderzoek komen een aantal bijzonderheden en aanbevelingen naar voren. De redenen voor no-show die naar voren kwamen uit de enquête waren vooral: […]